pablonet
pablonet dd
Oferta Portfolio Blog Kontakt
WSTECZ

Kalendarz gorących momentów dla e-commerce

Jest kilka takich momentów w ciągu roku, że sprzedaż w Internecie na całym świecie wzrasta. Wtedy wszyscy, którzy prowadzą biznes w postaci e-sklepu starają się przyciągnąć jak największą liczbę klientów poprzez reklamy, odpowiednie promocje, przeceny.


Koniec lata, początek szkoły!


Po wakacjach sklepy chcą przygotować miejsce na nowy asortyment, jesienny. Dlatego w tym czasie wszechobecne są posezonowe wyprzedaże. Jest to to również początek szkoły, a co jest z tym związane wydatki na wyprawki szkolne!. Według ostatniego sondażu CBOS, polscy rodzice wydali średnio (w przeliczeniu na jedno dziecko) 828 zł na szkolne wydatki, z czego 46 proc. stanowił zakup podręczników szkolnych. Za oceanem już 36 proc. wydatków przed rozpoczęciem roku szkolnego dokonywanych jest za pośrednictwem internetu. W samym USA w 2014 roku w tym czasie wydano 57,17 mln dolarów, czyli o 16 proc. więcej niż rok wcześniej. Konsumenci kupują głównie ubrania (75 proc.), szkolne przybory (72 proc.), książki (44 proc.) i elektronikę (41 proc.).


Wielkie święto wirtualnych zakupów Google


W grudniu 2012 roku Google stworzył „święto” Wielkich Wirtualnych Zakupów (GOSF) w Indiach. W porozumieniu ze wszystkimi największymi portalami sprzedażowymi w Indiach powstało nowe „święto zakupów”. Dwa lata później już 8 milionów konsumentów w ciagu 3 dni wzięło udział w zakupowym wydarzeniu. W tym czasie indyjski rynek e-commerce odnotował 3-5 razy większą liczbę zamówień. Niemal 40 proc. klientów odwiedziło strony za pośrednictwem urządzeń mobilnych. *


* źródło: en.wikipedia.org/wiki/Great_Online_Shopping_Festival

Listopad – szał zakupów w USA (Święto Dziękczynienia i Black Friday)


Koniec listopada to jeden z najgorętszych okresów dla branży e-commerce w ciągu roku, szczególnie w USA. W ostatnich latach listopadowe szaleństwo zakupowe zaczyna być popularne także Polsce, głównie za sprawą międzynarodowych sklepów internetowych, oferujących swoje produkty także polskim użytkownikom. Pablonet też stara się podążać za trendami zakupowymi oferując rabaty i promocje w tych miesiącach.


Czas przedświąteczny , czyli moc zakupów


Okres Świąt Bożego Narodzenia to najbardziej pracowity okres w roku dla sprzedawców na całym świecie. Na okres bożonarodzeniowy szacowano aż 20 proc. całego obrotu wygenerowanego w 2014 roku przez europejski e-handel. Według badania przeprowadzanego przez Deloitte, Polacy deklarowali, że na podarunki i zakupy spożywcze wydadzą ok. 1100 zł. Konsumenci szukają internetowych okazji nawet w Wigilię – w 2014 roku 114 milionów Amerykanów odwiedziło sklepy internetowe 25 grudnia, zaś 90 milionów w Sylwestra.


Szał podczas Chińskiego Nowego Roku


Odpowiednikiem okresu świątecznego jest w Chinach Chiński Nowy Rok, który przypada na cały tydzień świętowania (styczeń/luty). Konsumenci z Państwa Środka wydają w tym czasie przeszło 100 bilionów dolarów na zakupy internetowe. Dwa tygodnie przed Chińskim Nowym Rokiem platformy e-commerce takie jak Alibaba czy JD.com oferują ogromne przeceny. W 2015 roku wartość samych wymienianych wirtualnie hongbao wyniosła 140 mln EUR.Trzeba pamiętać tylko o tym, że podczas Chińskiego Nowego Roku całe Chiny „zastygają”, firmy nie pracują, poczta nie działa, a więc jeśli sprowadzamy produkty z tamtego rejony, to należy to wziąć pod uwagę.*


* źródło: chinskiraport.pl/blog/swieta-e-commerce-w-chinach/

Zimowa WYPRZ!


Tak samo jak i z wyprzedażami powakacyjnymi , przyszedł czas na czyszczenie magazynów po zimie. Handlowcy z Europy i USA zacierają ręce już pod koniec roku, gdy startują zimowe wyprzedaże. W trakcie trwających promocji, klienci mogą uzyskać nawet 80 proc. rabatu na wybrane produkty.
Ile kosztuje miłość czyli sprzedaż w Walentynki
Jaka jest cena miłości? Wnioskując na podstawie wydatków na dzień przed Walentynkami, odpowiedź brzmi: 19,9 biliona dolarów. Tyle wynoszą wydatki zakochanych na świecie na kwiaty, słodycze i inne walentynkowe prezenty. 25 proc. tej kwoty zostaje wydanej w Internecie. Sprzedaż startuje dwa tygodnie przed walentynkami. Kluczową rolę odgrywają takie tutaj zamówienia online w restauracjach, barach sushi.

Świąteczna wiosna

Około Świąt Wielkanocnych nie jest aż tak „gorący” jak święta Bożego Narodzenia. Jak wynika z ubiegłorocznego badania Payback Opinion Poll, pierwsze ciepłe miesiące to najlepszy czas na gruntownie wysprzątanie mieszkania, odświeżenie garderoby, porządki w ogrodzie i przygotowanie auta na wiosnę.Dlatego marzec i kwiecień, zwłaszcza okres przypadający przed Wielkanocą, to czas wzmożonej sprzedaży chemii gospodarczej i środków przydatnych w porządkach w domu i ogrodzie, zwłaszcza środków do mycia okien.*


* źródło: biznes.newseria.pl/news/przed-wielkanoca-o-30,p1378483859

WSTECZ
Skontaktuj się z nami
NAPISZ LUB ZADZWOŃ
Odległość nie ma dla nas znaczenia
W czym możemy Ci pomóc?
Wypełnij formularz aby otrzymać szybką wycenę Twojego projektu
Dziękujemy! Wiadomość jest już w naszej skrzynce :)
© PABLONET WEBDESIGN 2008-2019